суббота, 20 февраля 2016 г.

ТРДК 2016. 3 тиждень. Моя робота.

На третьому тижні потрібно було розробити та розмістити у курсі попередні варіанти завдань курсу. На виконання цього у мене пішло майже 2 тижні:
- по-перше, завдання мали б відповідати розробленим завданням кожного тижня, до того ж, хотілося урізноманітнити ці завдання (щоб вони не були схожими одне на одне, були цікавими, передбачали можливість спілкування курсантів між собою та творчий підхід до їх виконання);
- по-друге, доволі довго я розбиралася з настройками і можливостями курсу (декілька разів хотіла задати питання у форумі взаємодопомоги, проте, пам*ятаючи, що майже на кожне питання можна знайти відповідь самостійно, користувалася тьюторіалами, наданими у матеріалах тижня, ресурсами YouTube, на дещо просто "розплющила очі": довгий час вручну перестворювала завдання, схожі з тими, що вже створила до попередніх тижнів; якщо хотіла поміняти місцями деякі завдання у певному тижні, то видаляла всі, що були розташовані нижче потрібного місця, а потім утворювала їх знову вручну. Так тривало до четвертого тижня, поки я не знайшла чарівні редагувальні кнопки:
Як я могла їх не бачити??? Адже деякі з них я ж на той момент вже активно використовувала!!! Все по Фрейду!!!)

До того ж, виявилося, що важко розробляти завдання, коли інформаційного наповнення курсу ще нема. Під час створення завдань, прийшлося перефразувати (уточнити) мету деяких тижнів. 
Проектуючи курс, я планувала перевірку засвоєних знань кожного тижня перевіряти також за допомогою тестів. Їх складати виявилося найскладніше, оскільки весь час існувала загроза охопити питаннями лише частину передбаченої у тижні інформації (адже її у мене досить нема у повноцінно розробленому й оформленому вигляді, лише у думках). Здається, що значно легше (можливо, звичніше) це робити, якщо курс вже створено у паперовому вигляді. 
Проте, зараз я впевнена, що запропонована авторами послідовність розробки курсу дає можливість не відхилятися від актуальних потреб, не йти лише за наявною вже інформацією, упускаючи при цьому якісь важливі теми. Як на мене, потрібно тільки трошки більше часу на реалізацію задумів.
Ось що в мене вийшло: http://dl.khadi.kharkov.ua/course/view.php?id=186
Це вже близько до того, чого я прагнула, та думаю, що під час подальшої роботи над курсом, дещо всеж прийдеться доробляти, вдосконалювати тощо.
Розробку тестових завдань я відклала трошки на потім (розроблено й завантажено у курс тільки тестові завдання до першого тижня й частково - до другого). На сьогодні важливо навчитися це робити?!!!
У планах - я хочу розробити базу тестових завдань до кожного тижня (щоб їх кількість була більшою, ніж буде запропонована студенту; але як закласти в налаштуваннях, щоб система самостійно вибирала необхідну кількість завдань для виконання, ще й з потрібної категорії, я поки що не розібралася).
Буду рада будь-яким зауваженням...


Друга частина завдання виявилася також не легкою, як здавалося на перший погляд, бо я можу проаналізувати курс лише стосовно того, яким чином запропоновані пункти я прагну реалізувати в курсі і наскільки це мені вдається.
Перша ж позиція (наскільки мета і очікувані результати курсу є зрозумілими студентам) стала перепоною, бо я також хотіла б знати, наскільки та мова (фразеологізми, термінологія, пояснення тощо), яку я засосовую у курсі, є доречною та зрозумілою для сторонніх людей. Думаю, що неоціненну роль тут могла б зіграти експертна оцінка курсу (можливо, оцінка першими його курсантами або фахівцями цієї дистанційної справи).
Що ж стосується мене, то далі - МОЯ 
самооцінка курсу (свого) "Превентивне виховання":

1. Мета курсу і очікувані результати
Як на мене, мета і очікувані результати курсу є зрозумілими для студентів (курс створено, загалом для педагогічних працівників, які вже опікуються питаннями здійснення превентивного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах; метою курсу є підвищення їх компетентності з питань ефективної організації та здійснення превентивного виховання серед учнівської молоді), оскільки:
мета:

  • сформульована фразами, що відповідають професійному педагогічному лексикону;
  • стосуються діяльності, яку слухачі вже виконують;

очікувані результати:

  • співпадають із сферою професійних інтересів курсантів;
  • передбачають розширення можливостей і підвищення ефективності здійснюваної ними превентивної діяльності.
Мета є професійно привабливою (підвищення професійної компетентності, що є підгрунтям підвищення самооцінки особистості, визнання її діяльності педагогічним загалом, колегами, адміністрацією закладу, ураховується під час атестації тощо), досяжною, бо передбачає поглиблення професійних знань, розширення арсеналу наявних увмінь, їх відпрацювання. 
До того ж, базові знання, навички і якості, зазначені як необхідні для навчання на курсі, є широко поширеними серед педагогічного загалу; як головна умова, виділено бажання навчатися для підвищення власної професійної компетентності:
Перелік перерахованих діяльностей, які потрібно буде виконати в процесі засвоєння курсу, також не містить жодного завдання, з яким би педагогічні працівники не стикалися у своїй професійній діяльності під час виконання обов*язків класного керівника ЗНЗ.
У разі виникнення проблемних моментів під час виконання завдань курсу, передбачена можливість їх вирішення через спілкування з однокурсниками та тьютором у "Форумі вирішення складних питань та взаємодопомоги", розміщеному на нульовому тижні:
Очікувані результати представлено у доброзичливій формі:
 
 
Хоча, можливо, більше доречною в мотиваційному аспекті була б така форма:
"Завдяки навчанню на курсі Ви:
- отримаєте знання щодо....;
- відпрацюєте уміння і навички...;
- набудете спеціальних умінь...
Думаю, що така форма є більш переконливою щодо прийняття рішення про початок навчання та сприяє підвищенню впевненості у своїх силах, що допоможе дістати кінця курсу.


2. Мотивація (О.К.: я вважаю, що в даному контексті мова йде про підтримання інтересу до навчання на курсі)
З метою формування мотивації щодо навчання на курсі розроблено і представлено на нульвому тижні презентацію "Дистанційний курс "Превентивне виховання", яка показує можливість підвищення педагогічної компетентності з питань превентивного виховання сучасної молоді шкільного віку, розкриває особливості даного курсу і шляхи досягнення мети. У подальшому, мотиваційний аспект навчання реалізується через коментарі, психологічну підтримку мотивації досягнень курсантів з боку тьютора та постійний наголос на зв*язок виконуваних завдань із професійним досвідом студентів та потребами педагогічної діяльності.
Також в курсі передбачені заохочення та підтримка спілкувань слухачів у форумах курсу на професійно важливі теми.
Засобами збереження і розвитку інтересу до навчання на курсі є інтерфейс з навчальною інформацією:
  • теоретичні матеріали кожного тижня будуть представлено невеличкими блоками, не більше 1,5 сторінки печатних матеріалів у кожому блоці; 
  • по 5-7 блоків до кожного тижня - з урахуванням принципу засвоєння інформації "7 +/- 2"; 
  • кожен інформаційний блок буде розпочинатися проблемними питаннями для роздумів та актуалізації певних понять, принципів, методів, технологій;
  • передбачено наявність додаткових матеріалів у кожному тижні (відеофрагментів, презентацій, картинок, зразків виконання завдань тощо);
  • для покращення розуміння понять, що використовуються в превентивній освіті, на нульовому тижні курсу розміщено глосарій (тлумачний словник); у разі застосування цих понять в інформаційних матеріалах тижня, автоматично виникають посилання на глосарій;
  • перелік основних джерел інформації про превентивне виховання розміщено також на нульовому тижні курсу:
  • різні за формою виконання та представлення звітності завдання (робота у блозі, спілкування у форумах, створення колективних баз методичних матеріалів, виконання завдань, робота з тестами тощо; більшість запропонованих завдань передбачають творче їх виконання);
  • реалізація завдань тісно пов*язана з особистим досвідом здійснення превентивної виховної діяльності курсантів, результати їх виконання можуть стати у нагоді у подальшій професійній діяльності;
  • поступове (відповідно до календаря) відкриття матеріалів тижнів;
  • курс розроблено таким чином, щоб кожного тижня одні й ті ж аспекти превентивної виховної діяльності, розглядалися у різних площинах підходів (кожного тижня слухачі будуть дізнаватися нового про те, що уже відомо).
Доцільними засобами утримання (збереження та посилення) інтересу до навчання на курсі є також лаконічність та науковість інформаційних матеріалів; однозначність поглядів на сутність понять, що вивчаються; чітке, зрозуміле, доброзичливе пояснення особливостей виконання запропонованих завдань; системність викладання матеріалу (через можливість використання набутих в курсі знань і умінь для вирішення наступних завдань курсу); регулярна та своєчасна перевірка тьютором звітів, представлених для оцінювання.

3. Зворотній зв*язок
У дистанційному курсі передбачено щоденні звітування-рефлексії (що зробили, що викликало непорозуміння, які завдання виявилися занадто легкими чи складними, які емоції та враження супроводжували навчання) студентів щодо виконання завдань.
Завдяки наданню додаткових балів передбачено заохочення студентів до спілкування у форумах, коментування виконання завдань колегами по курсу.
Зворотній зв*язок із студентами передбачено через:
  • спілкування (обговорення проблемних фахових питань) у щотижневих форумах;
  • обов*язкові коментарі до виконаних завдань (постійно), у тому числі: компетентні, аргументовані вказівки на причини негативної відповіді, сформульовані у толерантному доброзичливому тоні з елементами психологічної підтримки та ненав*язливого заохочення ("Ви на правильному шляху", "спробуйте ще раз, взявши до уваги..." тощо), лаконічні (мінімальні за змістом, з урахуванням притчи про надання голодному вудки для вилову риби) підказки про можливі шляхи вирішення завдань ("спробуйте діяти таким чином", "на панелі задач є спеціальна кнопка", "матеріали тижня містять тьюторіал про виконання завдання" і таке інше);
  • спілкування у "Форумі вирішення складних питань та взаємодопомоги" (за потреби).
Коригування траєкторії процесу навчання здійснюється відповідно можливостей та бажань курсантів - вони самі обирають порядок виконання завдань і глибину занурення у матеріали тижня (перегляд і вивчення теоретичних і додаткових матеріалів є бажаним, але не обов*язковим).

Таким чином, спроектований дистанційний курс відповідає вимогам андрагогічного підходу, що має забезпечити його ефективність.

4. Контроль і керування
Контроль засвоєння знань відбувається через щотижневе тестування (10 питань типу "множинний вибір", 2 питання на відповідність) та реальну перевірку виконаних студентами завдань.
Питання, запропоновані до виконання протягом тижня, розроблені таким чином, що курсант може творчо підходити до їх виконання, спираючись на власний педагогічний досвід здійснення превентивної виховної діяльності, та використовуючи знання, набуті протягом тижня.
Деякі завдання (спілкування у форумах) являють собою відкриті питання або передбачають запропонувати тему певного спрямування для обговорення. Такі завдання дають можливість оцінити ступінь розуміння курсантами професійно важливих питань, які вивчаються, виявити уміння вести наукову дискусію, рівень культури спілкування в мережі Інтернет тощо.
Щоденні звіти-рефлексії (останнє завдання кожного тижня) спрямовані у першу чергу на самооцінку власної діяльності  та оцінку отриманого протягом тижня досвіду.
Всі набуті навички стануть у нагоді педагогічним працівникам під час подальшої професійної діяльності та забезпечать підвищення професійної компетентності з питань якісного здійснення превентивного виховання учнівської молоді.

5. Допомога особам, що навчаються на курсі
Презентація "Дистанційний курс "Превентивне виховання", розміщена на нульовому тижні курсу, дає можливість особам, що записалися на курс, усвідомити його особливості, ознайомитися з завданнями, які потрібно буде виконати, розрахувати особистий час, необхідний для навчання тощо.
У разі виникнення проблемних моментів під час виконання завдань курсу, передбачена можливість їх вирішення через спілкування з однокурсниками та тьютором у "Форумі вирішення складних питань та взаємодопомоги", розміщеному на нульовому тижні.
Коригування траєкторії процесу навчання здійснюється відповідно можливостей та бажань курсантів - вони самі обирають стратегію навчання на дистанційному курсі.
Під час виконання тестових завдань кожного тижня і підсумкової контрольної роботи передбачено 2 спроби їх виконання. Оцінкою за тестування є найкращий результат його проходження.
Підтримка і допомога слухачам забезпечується тьютором через коментарі до виконаних завдань (передбачені схвальні відгуки, ненав*язливі заохочення, підказки про можливі шляхи вирішення завдань.

Комментариев нет:

Отправить комментарий