Одразу хочеться про позитиви тижня:
1. Я взяла участь (очно) у педагогічній майстерні "Деякі питання методичного забезпечення якості навчання" (проф. Кухаренко В.М.) у межах ХІІІ Міжнародної школи-семінару "Сучасні педагогічні технології в освіті" (26.01.2016).
Готуючись до школи-семінару, я намагалася для себе з*ясувати питання ролі куратора змісту в підвищенні якості навчання. Так я познайомилася з двома статтями І.Травкіна. Думки з цього приводу я виклала тут: http://pv27.blogspot.com/2016/01/4_25.html (друга половина звіту). Завдяки такому зануренню, під час заходу я була "в теме (рос.)". Проте, зовсім новим (до цього нічого не чула і не бачила), про що варто дізнатися хоч трошки більше, для мене виявилося наступне:
- "Hangouts Google+ краще, ніж Scype" (К.В.М.);
- що є "бейджі" для відзначення навчальних досягнень студентів у соціальних мережах, які є релевантними знанням, умінням, навичкам за предметом, який вивчається;
- геймифікація - використання ігрових методів у навчанні (О.К.: які методи маються на увазі?);
- Google Apps - корпоративна електронна пошта, зберігання оnline файлів корпоративного доступу;
- методика оцінювання кінцевого результату заходів (навчання) Дональда Киркпатрика.
Для себе відзначила вкрай позитивну атмосферу спілкування під час педмайстерні.
Із подачі Костянтина Бугайчука замислилася над тим, що ж важливіше: мотивація чи дисципліна. В Twitter знайшла масу твітів з цього приводу, у тому числі - http://www.adme.ru/svoboda-psihologiya/pochemu-disciplina-gorazdo-vazhnee-motivacii-909310/. Сподіваюсь, що свої міркування найближчим часом викладу на блозі (останнім часом більш зручнішим для мене стало міркувати на папері: візуалізація думок надає змогу відкидати зайве, структурувати докази, детальніше осмислювати почуття).
Вразило: неспівпадіння зовнішнього зображення (фото з аккаунтів) людей (співучнів за курсом "Куратор змісту 4") з їх 3D виглядом.
Сподобалася матафора Наталії Стрелець "куратор версії 1.0".
Вирішила, що колись напишу пост-рефлексію про навчання на курсі "Куратор змісту", щось типа "Історія однієї модифікації людини до куратора змісту версії 1.0" або "Куратор змісту: думки й емоції учасника".
Володимире Миколайовичу! Дуже дякую за нові можливості розвитку та професійного зростання!!!
2. Подобається інтерфейс курсу. Особливо - те, що завжди видно, скільки нових повідомлень з*явилося за відсутності слухача в курсі. Так я випадково знайшла форум "Новини", де розміщуються повідомлення про проведення вебінарів.
На жаль, про час проведення вебінару другого тижня я дізналася занадто пізно, тому не брала в ньому участі.
На жаль, про час проведення вебінару другого тижня я дізналася занадто пізно, тому не брала в ньому участі.
Моєю метою на другому тижні було - "розібратися" з теоретичною інформацією тижня, якнайкраще прояснити для себе особливості побудови та застосування Таксономії Блума, оскільки у мене склалася уява про те, що застосування цієї методики (технології) під час планування навчально-виховного процесу - є вкрай важливою умовою підвищення його (навчально-виховного процесу) якості.
Опис ознайомлення з Таксономією Блума та розробки плану дистанційного курсу "Превентивне виховання" детально описані тут:
http://dn27ok.blogspot.com/2016/01/2016-2.html.
http://dn27ok.blogspot.com/2016/01/2016-2.html.
Процес же "подолання" теорії другого тижня був досить довгим. Зі всією відповідальністю я намагалася "опрацювати" запропоновані завдання.
Завдання 1. Наведіть, будь ласка, два – три приклади визначення цілей, які, на Вашу думку, сформульовані досить добре. Доведіть свою думку з точки зору характеристик опанування певних запланованих до засвоєння видів діяльності.
Відповідь: Нижче наведені приклади (з плану дистанційного курсу "Превентивне виховання", оскільки варто навчатися на своїх помилках) визначення цілей, які на мою думку сформульовані добре:
- Мета 1: скласти перелік психовікових та особистісних особливостей школяра (школярів) відповідно описаній ситуації та використовуючи матеріали тижня
1. дія (виконання): скласти перелік;
2. умови виконання: відповідно описаній ситуації та використовуючи матеріали тижня;
3. критерії успішності виконання: наявний перелік; перелік містить саме психовікові та особистісні особливості людини (групи людей) саме шкільного віку; особливості школяра (школярів) відображають описану ситуацію; у складеному переліку простежуються елементи (деякі моменти) матеріалів тижня;
4. конкретно вказані цілі: наявний складений перелік психовікових та особистісних особливостей школяра (школярів);
5. конкретно вказані шляхи досягнення мети: відповідність описаній ситуації; використання матеріалів тижня.
- Мета 2: презентувати (у вигляді презентації PowerPoint) одну з сучасних навчально-виховних технологій для застосування в превентивній виховній діяльності (з точки зору всіх розглянутих підходів)
1. дія (виконання): створити презентацію PowerPoint (презентувати / представити на розгляд / прорекламувати);
2. умови виконання: застосування програми PowerPoint, технологія має бути розглянута з точки зору різних (вже вивчених) підходів;
3. критерії успішності виконання: презентація розроблена саме в PowerPoint, обрана технологія є сучасною (відповідає сучасним вимогам, щодо забезпечення формування знань, умінь, навичок, компетентностей, не суперечить діючим нормативно-правовим актам тощо); технологію можна використовувати в превентивній виховній діяльності, технологія розглянута з точки зору різних (вже вивчених) підходів;
4. конкретно вказані цілі: наявність створеної презентації PowerPoint;
5. конкретно вказані шляхи досягнення мети: розроблення презентації; презентація має створюватися саме в програмі PowerPoint, аналіз технології має містити погляди з точки зору всіх, вже вивчених, підходів.
Завдання 2. Перекажіть своїми словами три причини, за якими потрібно явно описувати цілі навчання.
Відповідь: Явно прописана мета дозволяє:
- студенту - сформувати певне уявлення про предмет; усвідомити, що потрібно зробити (які дії), за яких умов, за якими критеріями буде оцінена його діяльність;
- викладачу - забезпечити системний підхід до створення дистанційного курсу, правильно підібрати завдання для формування в студентів необхідної професійно важливої компетентності, забезпечити суб*єкт-суб*єктну взаємодію зі студентом, сприяти особистісному й професійному їх зростанню;
- іншому викладачу - забезпечити якісне викладання предмета (теми) за умови відсутності основного викладача.
Завдання 3. Прочитайте наведене твердження:
"Дати взагалі про основні ідеї діяльнісного підходу у навчанні з наголосом на положеннях психології розвитку в її сучасних трактуваннях".
На що, на вашу думку, більше схоже наведене вище твердження? Спробуйте сформулювати свій варіант редакції цього твердження і додайте свою відповідь щодо його спрямування: на опис курсу чи на мету курсу.
Відповідь: Як на мене, саме завдання сформульовано досить не зрозуміло (можливо цей текст переведено за допомогою електронного перекладача?). Зараз намагаюся зробити "те, не знамо що".
Мета: Узагальнити основні ідеї діяльнісного підходу до навчання, посилаючись на положення психології розвитку в її сучасних трактуваннях.
За Л.С.Виготським, А.Н.Леонтьєвим, П.Я.Гальперіним, головним механізмом психічного розвитку людини є механізм засвоєння соціальних видів і форм діяльності, що склалися історично. Засвоєні у зовнішній формі, ці процеси перетворюються у внутрішні, розумові. Дистанційний курс, що передбачає формування професійно важливих знань, відпрацювання певних дій, умінь, навичок, набуття компетенцій є вкрай важливим для дорослих (період ранньої (20-40 років) та середньої (40-70 років) дорослості) людей, оскільки для людей цієї вікової категорії набуття професійно-важливих компетентностей сприяє утворенню самоідентичності людини як компетентного працівника, що в свою чергу призводить до посиленню внутрішньої мотивації до праці, посилюється залученість до процесу праці, підвищується її продуктивність. І це мотивує людину на подальше підвищення професійної компетентності. За матеріалами видання: Психологический атлас человека / под. ред. А.А.Реана. - СПб, 2006. - С.435, 454-455, 514-516. (спрямування на опис курсу).
Діяльнісний підхід у навчанні передбачає формування мети навчального курсу з урахуванням специфіки майбутньої професійної (виробничої) діяльності, тобто має бути орієнтованим на засвоєння знань, умінь, навичок, видів та способів діяльності, необхідних для виконання професійної діяльності. Це є важливим, оскільки навчання, як рухова сила психічного розвитку, утворює зону найближчого розвитку психіки людини (відстань між рівнем актуального розвитку та рівнем можливого розвитку). У даному випадку мова йде про студентів, що отримують першу освіту, оскільки провідною діяльністю людини в період ранньої юності є саме оволодіння професійною діяльністю. Далі - протягом подальшого життя професійно важливі знання, уміння, навички постійно удосконалюються. І для людей (спрямування на мету курсу).Завдання 4. Спробуйте розглянути на матеріалі свого курсу довільний уривок навчального тексту в такий спосіб, щоб у змісті проглядалися цілі його засвоєння з точки зору майбутньої діяльності та визначеної професійної компетентності.
Відповідь:
Створення моделі (моделювання) дає
можливість застосувати системний підхід до організації та здійснення
превентивного виховання, а саме: надає змогу урахувати особливості навчального
закладу та його місцезнаходження, передбачити залучення фахівців певного
профілю, цілеспрямовано застосовувати певні форми і методи діяльності (які відповідають меті та завданням), спрогнозувати очікувані результати та застосувати методи їх оцінювання тощо.
Навички моделювання є важливими в роботі класного керівника, оскільки рівень системності виховного простору безпосередньо
впливає на результативність превентивної роботи.
Цілі засвоєння даного матеріалу з точки зору професійної діяльності: створення моделі дає можливість урахувати особливості навчального закладу та його місцезнаходження, передбачити залучення фахівців певного профілю, цілеспрямовано застосовувати певні форми і методи діяльності (які відповідають меті та завданням), спрогнозувати очікувані результати та застосувати методи їх оцінювання тощо (описані професійні обовязки класного керівника загальноосвітнього навчального закладу).
Цілі засвоєння даного матеріалу з точки зору педагогічної професійної компетентності: навички моделювання є важливими в роботі класного керівника, оскільки безпосередньо впливають на результативність превентивної роботи (що є показником компетентності у питаннях організації та здійснення превентивного виховання).
Завдання 5. Спробуйте визначити етапи виконання діяльності, умови виконання та критерії можливого оцінювання її результатів, якщо мета визначена словами "читати наданий матеріал".
Відповідь:
1. дія (виконання): читати;
2. етапи виконання діяльності: етапи відсутні, оскільки: читати (дія відбувається постійно)
3. умови виконання: читати постійно, читати виключно наданий матеріал;
4. критерії успішності виконання: постійне читання лише наданого матеріалу (кінцевого результату дії, результату діяльності не передбачено, тому відстежити результат не є можливим);
5. конкретно вказані цілі: процес читання має бути безкінечним, кінцевої мети немє;
6. конкретно вказані шляхи досягнення мети: якщо мети немає, які ж можуть бути шляхи її досягнення?
Таким чином, запропонована мета визначена не явно.
Завдання 6. Придумайте і запишіть не менш ніж п'ять прикладів цілей з явним і неявним виконанням. Сформулюйте і запишіть індикатор для кожного неявного виконання.
Відповідь (на прикладі дистанційного курсу "Превентивне виховання"):
Відповідь (на прикладі дистанційного курсу "Превентивне виховання"):
Мета
|
Індикатор
|
|
Явне виконання
|
Створити та налаштувати блог
на платформі Blogger
|
уміти
|
Описати проблемну педагогічну
ситуацію, пов’язану з дитиною «групи ризику»
|
знати (таку ситуацію)
|
|
Скласти
перелік психовікових та особистісних особливостей школяра
|
знати (психовікові та особистісні характеристики)
|
|
Неявне виконання
|
Презентувати себе
|
професійна діяльність, захоплення, очікування від курсу
|
Проаналізувати
свою діяльність як педагога, що опікується питаннями здійснення превентивного
виховання
|
функції, методи превентивної діяльності, досягнення,
наявні особистісні якості, проблеми
|
|
Розробити план на місяць
превентивної виховної діяльності класного керівника
|
скласти таблицю з розділами: дата, захід, форма
проведення, суб’єкти співпраці, примітки
|
Завдання 7. Які альтернативні види аналітичної діяльності Ви могли б запропонувати? Як забезпечити умови такої діяльності? Які засоби опрацювання інформації бажано застосувати?
Відповідь: Я обов*язково дам відповідь на це питання, але трошки пізніше: потрібна перезагрузка мозоку.
І нарешті - Підсумкові питання до теоретичного блоку:
- Чи обовязково у дистанційному курсі прописувати цілі тижнів (завдань)?
- Чи потрібно інформувати студента про Таксономію Блума?
Я думаю, що ці питання наприкінці теоретичного блоку є риторичними. Дійшовши до кінця 10 сторінки, надавши відповіді на всі питання, що зустрічаються у тексті і виконавши всі запропоновані завдання, відчуваєш себе (я - про себе) якнайменше - прихильником усіх цих ідей, теорій і методик.
Невже після ретельного опрацювання такої кількості теорії є хоч одна людина, яка свідомо, без провокацій і не для привертання до себе уваги відповість: "Ні!"? Покажіть її!!! Можливо, у неї проблеми з фільтрами?!!!
Вирішенням цих (на мою думку, - достатньо проблемних завдань "на логіку") я займалася 4 дні. Чому займалася? Чому цим? Чому 4 дні? Я відпрацьовувала аналітичні навички, занурилася до змісту вікової психології, повторила діяльнісний підхід у навчанні, було цікаво. І, думаю, що в подальшій роботі методиста ці знання також стануть у нагоді. Як на мій погляд, ці тренувальні завдання є значно складнішими за розробку плану дистанційного курсу і розміщення його в Moodle (навіть для розробника дистанційних курсів версії "0.0 - чайник", як я).
Тому протягом цих днів мене не залишало питання: чому так мало балів передбачено за розв*язання цих складних завдань? Невже це - необов*язкові завдання? Скільки курсантів спромоглися їх виконати? Чи правильно виконала я?
Загалом, на роботу з матеріалами тижня я витратила... (Я НЕ ВИТРАТИЛА!!! Я ПРИДБАЛА!!!)
Краще так: з матеріалами тижня я працювала приблизно годин 20 часу (чистого, без перерв).
Дякую за нові знання, нові думки і нові можливості!!! Зайвих знань не буває.
І ще я упевнена, що нічого в житті не буває випадковим або не вчасним.
Ми завжди там, де треба, з тими, з ким треба...
Комментариев нет:
Отправить комментарий