воскресенье, 6 марта 2016 г.

ТРДК 2016. 4 тиждень. Звіт про роботу на четвертому тижні.

Вперше починаю писати звіт за тиждень, не виконавши всіх завдань.
Чому? Є декілька причин:
1) Скучила за зворотнім зв*язком (будь-які бали, навіть без дописів, сприймаються як стимул, що дає наснагу для подальшої роботи; свідчать про те, що я ще в курсі);
2) Я усвідомила, що складати інформаційні матеріали для дистанційного курсу - зовсім не легка робота, оскільки вони мають відповідати багатьом вимогам:
  • бути компактними (тобто - без "зайвої води"), але не "сухими";
  • доступними для студентів і, водночас, - науковими;
  • містити фрагменти, що сприяють обмірковуванню наданих матеріалів, надають можливість подальшого заглиблення у тему, але не відволікають від головного тощо.
Отже, у моєму випадку (відсутні попередньо упорядковані і відредаговані матеріали для наповнення курсу) виконання цього завдання може тривати декілька місяців.
Моєю метою на цьому тижні було: 
по-перше, хоч трошки нагнати колег по курсу;
по-друге, розібратися з особливостями налаштування інформаційних матеріалів у курсі.
Наздогнати колег не вийшло, оскільки мій четвертий тиждень знову тривав 14 днів. Стосовно ж оформлення теоретичних ресурсів курсу - на сьогодні в мене значно більше питань, ніж тоді, коли я тільки відкрила сторінку "8 февраля - 14 февраля". 

За цей час я:
1) Ознайомилася із статтею щодо шахрайства студентів. Звіт про виконання цього завдання тут: http://dn27ok.blogspot.com/2016/02/2016-4-online.html. На його виконання у мене пішло приблизно 6-7 годин.
Наступного дня у Twitter я натрапила на твіт з посиланням на статтю про виступ В.С. Бакірова під час Міжнародної конференції в НУА, Харків, 18 лютого: 
http://www.sq.com.ua/rus/article/problema/bakirov_ob_akademicheskom_kapitalizme_i_proletariyah_umstvennogo_truda/Виступ розкриває багато проблем сучасної вищої школи. Але для мене найбільше корисною була думка про важливість формування духовних цінностей у студентської молоді, адже на лекціях для педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів області я також наголошую на необхідності формування духовної складової життєдіяльності людини ще з раннього дитинства, починаючи із сім*ї, дошкільного навчального закладу, початкової школи. Тепер я спираюсь на цю статтю (цитую її). Дуже дякую за твіт, Володимире Миколайовичу!

2) Уважно передивилася вебінар від 09.02.2016, як завжди - законспектувала його (для мене - це засіб засвоєння нового матеріалу). Як на мене, інформація щодо функціонального навантаження тексту курсу, його логічної структури, особливостей побудови речень, використання певних слів із урахуванням каналів сприйняття інформації є вкрай важливою, її було детально розглянуто під час вебінару. Урахування цих вимог до тексту має забезпечити його відповідність усім підходам (особистісно-орієнтованому, діяльнісному, компетентнісному, системному, аксіологічному та іншим), що сьогодні існують в освіті. 
Одного ніяк не можу зрозуміти: якщо так мало осіб мають змогу брати участь у вебінарі, навіщо його проводити тричі? Не бережете Ви себе, ШАНОВНИЙ ТЬЮТОРЕ!
Методом напрацювання власних помилок у роботі з курсом (благо - завжди можна видалити "перший блин"), я розглянула можливості розміщення інформаційних матеріалів у курсі: у вигляді "лекції" або "книги". Після цього я передивилася запропоновані в матеріалах тижня тьюторіали. Така послідовність навчальних дій дозволяє мені переглядати відео, розуміючи при цьому, про що йде мова.
Далі можна було б розміщувати матеріали, якби вони були для цього підготовлені. Тому спочатку я зібрала в одну презентацію всі слайди (з різних моїх презентацій до різних виступів), інформація яких є доречною в даному дистанційному курсі. Прийшлося витратити певний час для того, щоб привести їх до єдиного вигляду (фон, шрифти, графіка тощо), розподілити по темах тижнів, побудувати логічний ланцюжок. 
Після розміщення презентації до першого тижня на SladeShare та Google Диску, тексти презентації "поповзли", змінилися і стали "не придатними до читання" шрифти. Я декілька разів їх виправляла, перебудовувала, проте, після завантаження вони знову змінювалися не на краще. 
Зрештою, я зробила нову презентацію виключно зі скриншотів кожного зі слайдів горезвісної презентації. Саме останній варіант розміщено в 1 тижні курсу: 
https://drive.google.com/file/d/0B5QkRuRZ2NRLR1diTjFFaUw2Rjg/view.
Аналогічні презентації планую зробити до кожного тижня курсу.
Далі, керуючись порадами вебінару, я почала опановувати "Книгу" (виключно з тих міркувань, щоб напрацювати досвід. У наступному тижні планую опанувати "Лекцію" з тією ж метою). Я постійно змінюю вже розміщені тексти (додаю нову інформацію чи прибираю зайві слова, редагую фрази), намагаючись знайти "золоту середину" і поки що слабо уявляю кінцевий результат роботи. Ураховуючи, що книга має містити не менше 8 сторінок, а я напрацювала тільки 2, звітувати про виконання цього завдання я ще не можу. 
На цьому шляху мені трапляються багато "підводних каменів": 
1) Хотілося розбавити текст "іконками", які б звертали увагу студентів на виконання певних завдань, проте я не знайшла, де вони є в Moodle. Тому я відшукала потрібні мені картинки в Інтернеті, зменшила їх розміри за допомогою Point. Проте, як тільки я вставляю таку картинку, виникають проблеми із розміщенням тексту поряд із нею: текст то кудись "падає", то наповзає на іконку. Для більш-менш задовільного результату довбатися приходиться довго.
Володимире Миколайовичу! А як це робите ВИ? Адже у жодному тьюторіалі я не знайшла підказок чи, можливо, пропустила їх.
2) Ще один головний біль - розміщення цитати. Спочатку я створювала таблицю, розміщувала в одній з клітинок вислів, але ніяк не могла розрахувати розміри таблиці: вона у режимі перегляду завжди "обтікала" текстом. У мене не вийшло також взяти цитату в рамку чи виділити коліром. Єдине, що якось вирішило проблему - позначення цитати іконкою, але знову ж таки, текст має тенденцію "наповзати" на картинку. Ще була думка - розміщати цитату на окремому слайді, а потім, у вигляді скриншоту, розміщувати у тексті як окремий рисунок, проте це потребує занадто багато часу. Як це роблять ЦИВІЛІЗОВАНО?
3) В інструментах для роботи з текстом я не знайшла деяких простих налаштувань, до яких вже звикла в роботі з Word: "вирівняти текст по ширині" (пізніше я знайшла, як це робити - завдяки натисненню на праву кнопку миші), "змінювати міжрядковий інтервал", "виділити коліром (заливка) цілий фрагмент тексту" тощо.
4) Налаштування тексту іноді не зберігається (так само, як у блозі).

Мої "досягнення" можна подивитися тут: http://dl.khadi.kharkov.ua/course/view.php?id=186 (1 тиждень, інформаційні матеріали). Але ж кінця і краю ще не видно.

Проте, це вже не стосується курсу, на цьому тижні я нарешті відвідала Музей А.С. Макаренка у Подворках і знайшла в Інтернері випуски програми "Гении и злодеи" (рос.) - цикл передач про життя і діяльність відомих людей. Я переглянула випуски (всього по 25-26 хвилин) про педагогів А.С. Макаренка, Януша Корчака, психологів Олександра Лурію, Льва Виготського, Зігмунда Фрейда та Альфреда Адлера, художників Сальвадора Далі, Казиміра Малевича, Рене Магрітта, драматургів Оскара Уайльда, Тенессі Уільямса, фізика Ніколи Тесли, Альфреда Нобеля. Ці фільми розкривають роль батьківської сім*ї, середовища, життєвих цінностей, особистісних рішень на подальше життя людини, розвиток її талантів і обдарованостей. Деякі фрагменти, можливо, використаю у курсі. 

PS: ВАУ! Як тільки я відкрила 5 тиждень, знайшла інформаційний матеріал "Редактор HTML", в якому як раз і описані шляхи вирішення всіх тих проблем, з якими я боролася протягом 4-го тижня (навіть як зробити відступ між картинкою і текстом)!!! Чому ж така важлива підказка розміщена лише на 5-му тижні??? Я так багато часу витратила на ВИНАХІД ВЕЛОСИПЕДА!!! Можливо, я не правильно зрозуміла завдання 4-го тижня??!

Комментариев нет:

Отправить комментарий